Informació per viatjar a França

logo ramaderiaEl dia d'avui la federació ha rebut un comunicat del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació que considerem pot ser de interès per a tot aquell que tingui previst viatjar a França

A continuació, us deixem el text íntegre del comunicat que ha estat enviat per la Cap de Servei de Prevenció en Salut Animal de la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia, Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya:

“Arran de les consultes rebudes sobre casos de rinopneumonitis equina declarats a França hem sol·licitat informació al respecte i ens han comunicat que des del passat 30 de març s’han declarat casos a l’oest del país i que la infecció esta essent virulenta. Actualment la infecció ha descendit cap al sud, a Gironde, al voltant de Burdeos, i per aquest motiu s’han cancel·lat algunes concentracions equines.

La normativa no estableix mesures sanitàries, ni restriccions oficials de moviments, per al control d’aquesta malaltia per això les autoritats franceses no han establert cap mesura oficial i ha deixat en mans dels professionals l’aplicació de les mesures que considerin convenients i han estat ells els que han decidit restringir desplaçaments i evitar les concentracions a la zona afectada.

Us informem d’aquets casos de rinopneumonitis perquè estigueu assabentats i aviseu als vostres associats per tal que estiguin en alerta i evitin, si és possible, el desplaçament a la zona afectada."

Per conèixer la situació de la malaltia recomanem la consulta del web de Réseau d'ÉpidémioSurveillance en Pathologie Equine  http://www.respe.net/