Celebrat un Clínic de Hunter amb Claude Lanchais

Participans amb Claude LanchaisEls dies 14, 15 i 16 de maig es va realitzar un clínic Hunter al Poni Club Catalunya organitzat per Marion Thibault i Jean-Jacques Magne de les hípiques Poni Club Catalunya i Can Melich.

Claude Lanchais, és responsable tècnica de la disciplina Hunter de la Federació Francesa d'Equitació i ex amazona internacional de salt, va ser l'encarregada d'impartir les classes.

Les classes estaven repartides en dos equips a cavall pels matins, i classes teòriques a les tardes. El treball muntat va tenir l'avantatge de compondre’s d'un grup de cavalls joves de 3 a 5 anys i un segon grup de cavalls més avançats, el que va permetre als participants veure les diferents maneres d'utilitzar el Hunter en la progressió dels cavalls

Primer Claude es va centrar en la posició del genet (ajuts, la flexibilitat, etc.), el control dels aires, de la direcció i la relaxació dels binomis. La idea va ser que els genets puguin treballen la discreció de l'ocupació de les ajudes, la posició, la flexibilitat, i el funcionament del cos, així com actuar en les diferents fases d'un recorregut.

Per part dels cavalls, es va concentrar en la qualitat de la cadència del galop, l'equilibri, la incurvació, el traçat dins de laboratoris Hunter i les diferents construccions d'obstacles. Vam poder observar el gran progrés dels binomis al llarg dels tres dies, tant en l'observació directa com en la sessió d'anàlisi amb el suport de vídeos.

A les classes teòriques vam poder veure, per exemple, els elements necessaris per a jutjar les proves d'Hunter Equitació (posició durant les diferents fases del recorregut, la seva presentació, les seves accions, el treball de les voltes, sobre les figures imposades com transicions). O, com jutjar una prova de Hunter Style on es valora el cavall, la seva estampa en funció de la raça, la seva presentació, la qualitat dels seus aires (regularitat del galop) i com desenvolupa el salt en les seves diferents fases (com passa el dors , o simetria de les mans i dels peus).

Es va parlar llargament sobre les particularitats del muntatge de pista "Hunter", considerant els dos tipus de proves (figures imposades i manejabilitat) el material, els diferents tipus d'obstacles com puntes, Oxer amb opció a direccional, la papallona, ​​etc. En aquests últims es va poder veure els cavalls executar salts d'una gran qualitat.

Van participar al clínic:

• Marion Thibault, Noelle Gaig Paula Maixenchs del centre d'equitació Poni Club Catalunya
  • Alex Pujol, Aleix Noi, Jean-Jacques Magne de l'hípica Can Melich
  • Ramon Cardona de l'hípica Sol Solet
  • Oscar Alonso de l'hípica Can Comas, Girona
  • Mireia Bertran de l'hípica del Prat, Cerdanya

Els professors van finalitzar molt satisfets d'aquests tres dies de formació professional. Claude Lanchais es va quedar encantada de la seva estada a Catalunya i per la seva entrevista amb els tècnics de la federació catalana  Ilona Jover i Paco Guerra, que li va donar esperança de poder entaular una col·laboració entre els nostres països.

L'objectiu d'aquest clínic era poder mostrar la disciplina a Catalunya, i oferir una visió nova del salt en la seva forma pedagògica, als professors participants. Es preveu un altre clínic en un futur per fer descobrir als professors interessats que el Hunter és una veritable eina pedagògica.

Us informarem de les dates d'un curs en aquestes pàgines.

Font: Jean-Jacques Magne

Ramon-Cardona-Sir-Seducer