Miquel Julià: “Per ser un jugador de referència cal esforç i constància”

miqueljulia3Miquel Julià és un dels grans referents del Horseball, no només en l’àmbit català, sino també a nivell Internacional. Escollit millor binomi del món, és un dels jugadors amb més presències internacionals i alma màter del C.E.E.C., equip escollit per la FEI com el Millor Equip del Món de Horseball 2013. A continuació coneixem una mica més de Miquel Julià.

Com es porta això de ser un dels millors jugadors del món segons la Federació Internacional?

Sempre fa il•lusió, ja que es una manera de recompensar-te tot el treball i l’esforç de tots aquests anys. Però com dic sempre, jo sóc un més dins l’equip i sense la resta dels meus companys no podria haver arribat a on he arribat.

Et posa més pressió a l’hora de competir el fet de rebre aquesta consideració o no l’hi dones molta importància?

Al principi de rebre aquesta consideració tens un punt de pressió, ja que la gent es fixa en com jugues, però a la llarga acabes pensant que has de jugar com saps. Després,  dies tens millors partits i altres pitjors, però dins el camp has de donar tot el que saps, perquè al final tots som persones i tots ens podem equivocar.

Com s’arriba a ser un jugador de referència dins un esport tan complicat com és el Horseball?

Crec que en aquest esport o en qualsevol altre esport és una qüestió d’esforç i constància, si que és veritat que en el tema dels esports d’hípica no només es el teu esforç, si no que també tens el teu company, el cavall, que ha de posar de la seva part amb la teva ajuda.

Com és un cavall de Horseball? Quines característiques han de tenir per poder competir en aquesta disciplina?

miqueljulia1Els cavalls de Horseball han de ser cavalls àgils, ràpids i a l’hora que sàpiguen diferenciar els moments que han de tornar a la calma.  Les races que es solen utilitzar son Àrabs per les categories petites, i els Pura Sang Angles i  els Anglo-Àrabs per les categories grans. La gent s’estranya de que utilitzem aquest tipus de cavall ja que es un esport molt actiu i sembla que aquests tipus de cavalls no pugin servir perquè son cavalls de sang calenta i no siguin capaços de tornar a la calma. Haig de dir que amb un bon treball, es juga perfectament amb aquest tipus de cavalls.

Actualment ets el capità del CEEC, que l’any passat va ser escollit com el Millor Equip del Món. Suposo que això es un premi el gran treball que realitzeu durant tota latemporada. Com es va viure dins l’equip aquest nomenament?

Dins de l’equip mol satisfactòriament, però mes es va viure dins el club perquè a les categories petites no reben mai cap reconeixement i ells també formen part d’aquest club. Realment va ser molt emotiu per a tots els jugadors del CEEC perquè es reflecteix el treball del dia a dia.

Encara que la Federació Internacional us va atorgar aquest premi, suposo que teniu l’espina clavada de no poder guanyar la final de la Copa d’Europa. És l’assignatura pendent per aquesta temporada?

Si, el no poder guanyar la Copa de Europa el darrer any ens va fer reflexionar de les coses que hem de millorar també. Aquest any tenim això pendent, però primer hem de guanyar el campionat d’Espanya que aquest any hi ha molts equips amb  un gran nivell i no serà fàcil. Pas a pas.

De tots els premis i trofeus que has aconseguit, per tu, quin han estat el més especial?

El de millor binomi del mon perquè també reflexa el treball amb el cavall

miqueljulia2A més de la teva vessant com a jugador, realitzes també un treball molt important amb la base…

Si a part de com a jugador també entreno a diversos equips, des de nens de 7 anys fins equips Sèniors.

Tot i que ets molt jove, et veus en un futur vinculat com entrenador?

Actualment, a més d’entrenar diversos equips, ja gestiono els entrenaments del nostre equip d’Elit.

ÍNTIM I PERSONAL

Una ciutat per viure: Cap. En tot cas un poble, pero no sabria dir quin.

Un lloc per perdre’s: La Pampa Argentina

Un Llibre: La Vall dels Cavalls de J.M. Auel

Una pel·lícula: Qualsevol amb cavalls o una comèdia

Actor o Actriu favorit: John Wayne

Un somni per complir: Guanyar el Campionat del Món

Un esportista: Pep Guardiola

Una cançó: No tinc cap preferida. Depèn del moment.

Un cavall: Beade