Cas de Rinopneumonitis al Garraf

agricultura c3

Ateses les consultes rebudes durant el dia d'avui a la Federació Catalana d'Hípica, referent el cas de Rinopneumonitis originat al Garraf, us adjuntem la resposta oficial rebuda de part del Servei de Prevenció en Salut Animal de la Subdirecció General de Ramaderia, òrgan competent en Salut Animal.

"Us informem que en data 22/10 els Serveis Veterinaris Oficials del DAAM van confirmar que s’ha diagnosticat rinopneumonitis en una explotació equina del Garraf. Cal tenir present que no es tracta del primer cas d’aquesta malaltia a Catalunya i que no existeixen mesures de control oficial establertes per normativa, no obstant això creiem que cal tenir-ho en compte a l’hora d’organitzar concursos/certàmens i altres concentracions d’èquids.

Així mateix, hem indicat als veterinaris clínics que estudiïn la necessitat d’aplicar les mesures profilàctiques que considerin adients i extremin les mesures de bioseguretat per minimitzar el risc de contagi a les explotacions on exerceixen la seva activitat professional".

Cristina Massot i Berna

Cap del Servei de Prevenció en Salut Animal

Subdirecció General de Ramaderia

A continuació us deixem la nota oficial emesa pel Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca i que pot ser del vostre interès:

Nota de Premsa DAAM