• bg1
  • bg4
  • bg5
  • bg6

Els catalans Pau Dorca i Sílvia Torrents, s’imposen en el TREC** i TREC* de Riocabado

pau portaEl genet català, Pau Dorca, ha conquerit el TREC Internacional (TREC2*) que s’ha celebrat aquest darrer cap de setmana a la localitat avilesa de Riocabado i on han participat un gran número de genets estatals i internacionals.

Els dies 29 i 30 de març el Club Hípica Horas a Caballo de Riocabado (Àvila) va organitzar un TREC Internacional**, un TREC Nacional * i un TREC Promoció i que va comptar amb presència catalana. Pau Dorca, que finalment seria el guanyador, i Gill Tibble ho van fer a la prova internacional, mentre que Sílvia Torrents va competir en el TREC Nacional 1*.

A la prova internacional, va destacar la important presència de genets i amazones britànics i francesos, ja que aquest concurs era una prova puntuable per accedir a la final de la Copa d’Europa de la disciplina que es celebrarà a Itàlia durant el mes de setembre.

A la categoria TREC **, i després d'una prova d'orientació d'una dificultat tècnica extrema, traçada per l'actual Campió d'Europa Júnior, Agustín Fernández, es va imposar el català Pau Dorca amb una  puntuació de 59 punts de 240 possibles, seguit pel navarrès,  José Romera amb 48 punts i per la madrilenya Carla Zapata amb 17 punts. L'altre representant de la federació catalana en aquesta prova, Gil Tibble, va acabar la POR en la dissetena posició.

Després de la eliminació per coixesa del cavall de Gil Tibble, Ulysses, van començar les proves del diumenge, ja només amb Pau Dorca com a representant català. El binomi format per Dorca i Lukas 510 és van imposar a la prova d'aires(PAR) amb un total de 53 punts de 60 possibles i a la prova de terreny variat (PTV) amb 138 punts de 160 possibles, assolint així la primera posició de la classificació final amb una diferència de 100 punts respecta el segon classificat, José Romera. En tercera posició es va situar el genet de Castella Lleó, Manuel Sacido.

Pel que fa a la prova TRECN*, l'amazona catalana Sílvia Torrents, es va imposar a la prova d'orientació (POR) amb una puntuació de 180 punts sobre 240 possibles. A lloms de Otília, també es va imposar a la prova d'aires(PAR) amb 31 punts i a la prova de terreny variat(PTV) amb 106 punts sobre 120 punts possibles, completant un cap de setmana espectacular per la representació catalana a l’ imposar-se a la classificació general als genets de Castellà Lleó, Celso Jiménez i José Antonio Guerra, segon i tercer respectivament.