• bg1
  • bg4
  • bg5
  • bg6

El Horseball català domina l’escenari internacional

CEEC -_Elit1La WHR, organisme internacional que configura el Rànking Internacional de Horsenball, va donar a conèixer recentment durant la celebració de la seva Gala anual el guardons que acrediten els millor jugadors i clubs de la temporada i on els catalans han obtingut la majoria del premis, demostrant la seva hegemonia a nivell internacional.

Durant el transcurs de la Gala, el club d’Equitació Esportiva de Cardedeu (CEEC), va ser escollit millor equip del món de Horseball 2014, mentre que Miquel Julià, va recollir el premi com a millor jugador de la temporada i el seu cavall, Rocky Zap, va rebre el guardó de millor cavall.

El World Horseball Ranking, permet certificar, quantificar i escriure la història del horseball i va sortir publicada per primera vegada el 2013 en diferents categories, millors jugadors en un rànquing històric i també de l'any en curs, millors jugadors en actiu dels darrers 8 anys, millors nacions de la història, millors clubs de la història i de l'any, millors entrenadors històricament i de l'any i millors cavalls de l'any.
El CEEC de Cardedeu també encapçala el Rànquing de millor Club de la Història del Horseball i en la setena posició hi trobem el Club Hípic GT de Folgueroles. Més clubs catalans formen part d'aquest rànquing internacional, el Mas Batlló - Malla, el Chea Cuore de Serinyà, el Serrat de Moià, Les Alforges de Banyoles, i per primera vegada la Selecció Catalana de Horseball.

I en quant a jugadors de la categoria d'elit, a més de l’elecció com a millor jugador de Miquel Julià, també hi trobem en aquesta classificació els seus companys de Club, Marià Clavell, com a segon millor jugador, Gil Carbonés com a tercer, Guillem Tañà es troba classificat en la quarta posició i en Carles Vila en sisena posició.

En categoria femenina, Laura Font i Irene Menéndez, totes dues jugadores del Chea Cuore, han estat escollides en la tercera i quarta posició del món, mentre que les joves amazones del Serrat de Moià, Clara Purtí i Meritxell Feliu comparteixen la quarta posició de la categoria Sub-16. I fins a un total de 36 jugadores i jugadors catalans consten en el WHR del 2014.

En el rànquing de millors entrenadors del 2014 hi trobem el seleccionador espanyol i entrenador de Les Alforges de Camós, Jordi Serra en la tercera posició, en la cinquena en Miquel Julià del CEEC i en la desena l'entrenador del Serrat de Moià, Duncan Margalef. També en formen part Eduard Golet i Esther Algueró, seleccionadors catalans, i Guillem Tañà, del Club Hípic GT.

Aquest any i com a novetat s’ha publicat el rànquing d'àrbitres, on a la segona posició hi trobem a l’actual responsable de Horseball de la Federació Catalana, Francesc Puy, que en aquesta classificació està acompanyat per Josep Salvatella, Marià Clavell, Guillem Tañà i Miquel Julià.

En quant a cavalls i ponis, a més de Rocky Zap, també han estat reconeguts com a millors exemplar, Louve Siamoise i Tennessee, que comparteixen la segona plaça, de les amazones Irene Menéndez i Laura Font respectivament. I les segones places compartides, dels millors ponis, han estat Denzel de Meritxell Feliu i Star de Clara Purtí.

Aquests resultats donen mostra de la potència mundial en què s'ha convertit el Horseball a Catalunya.