• bg1
  • bg5
  • bg6

El Horseball català celebra la seva gala anual a Olot

Catalans de_la_Selecció_Espanyola1La localitat gironina d’Olot va acollir la III Edició de la Gala dels Premis de Horseball de Catalunya, que va comptar amb la presencia de la Vicepresidenta de la Generalitat de Catalunya, Joana Ortega, i del President de la Federació Catalana d’Hípica, Emili Zegrí.

CEEC guanyadors_Pilota_de_Horseball1En aquesta edició es van lliurar un total de 77 binomis. La màxima distinció, la Pilota de Horseball, va recaure a l’equip d’Èlit del Club d’Equitació Esportiva de Cardedeu, per haver aconseguit el Campionat d’Europa de Club per tercera ocasió. El capità de l’equip, Miquel Julià, juntament amb els jugadors, Gil Carbonés, Marià Clavell, Guillem Tañà i Carles Vila, van rebre el guardó de mans de la Vicepresidenta de la Generalitat, Joana Ortega, qui va elogiar tota la feina feta durant els pocs anys d’aquest esport a Catalunya i va encoratjar els jugadors a continuar treballant. Marià Clavell, en representació dels jugadors premiats, va voler compartir el premi entre tots els jugadors de la divisió èlit de la Lliga Catalana, ja que gràcies al seu esforç i alt nivell, s’aconsegueix tenir una lliga competitiva, que obliga el seu equip a tenir la màxima motivació i ganes de treballar per millorar cada dia.

Emili Zegrí_President_FCH1Per la seva part, el President de la Federació Catalana d’Hípica, Emili Zegrí, va ser l’encarregat de fer el lliurament de premis als clubs, i a les persones que en formen par i, que actualment participen a la Lliga Catalana de Horseball i que amb la seva dedicació i esforç fan possible el dia a dia i que el Horseball, sigui a casa nostra, cada dia més rellevant. El President de la Federació, va destacar en el seu torn de paraula, que el Horseball “és un dels pocs esports que reuneixen les característiques de ser ecològic, dinamitzador econòmic i que treballa per la igualtat, essent mixt i d'equip”.

Francesc Puy_President_HC1Francesc Puy, coordinador de la Comissió de Horseball de la Federació, va explicar que els reptes del horseball català passen per continuar fer créixer la lliga catalana, de formar-se i de donar-se a conèixer. Puy va aprofitar l’acte per  demanar a jugadors, clubs, afició i a les autoritats que acompanyaven l'acte, la col·laboració de tots per poder aconseguir-ho.

Premiats WHR1L'Alcalde d'Olot, Josep Mª Corominas, va agrair que la seva ciutat ciutat es converteixi en centre del horseball català, i juntament amb el President de la Federació Internacional de Horseball, Federico Cannas, van lliurar els premis els jugadors, tècnics i àrbitres catalans, que formen part del Quadre d’Honor del Rànquing Mundial de la disciplina. Miquel Julià com a millor jugador del món i millor cavall amb Rocky Zap, Marià Clavell, com a segon, i Gil Carbonés i Guillem Tañà compartint el tercer lloc; la Laura Font com a tercera jugadora i segon millor cavall amb Tennessee, Irene Menéndez de Alvaré també com a segon millor cavall amb Louve Siamoise; Clara Purtí,  amb el segon millor poni, compartit amb  Meritxell Feliu i el seu poni Denzel; Jordi Serra com a tercer millor entrenador, Francesc Puy com a segon millor àrbitre i El CEEC de Cardedeu com a millor club del món tancaven aquest llistat de fins a 13 premis d'aquesta categoria. Cannas, va remarcar la importància del WHR, que ajuda a dignificar i a millorar el horseball cap al camí d'aconseguir la professionalització d'aquests esport i dels seus jugadors.

Vicepresident Horseball_Cat_President_FIHB_President_FCH_President_HC1El gruix dels premis van estar pels que reconeixien a totes les jugadores i jugadors que han obtingut medalla en els campionats internacionals i campionats d'Espanya en el passat any. Fins a 24 equips de horseball pels podis aconseguits, amb 77 jugadors, 11 entrenadors i 5 àrbitres catalans, van pujar a recollir el seu premi. Com a jugadors de seleccions espanyoles, podis amb seleccions catalanes, jugadors catalans en equips internacionals, clubs en les competicions europees i fins a 8 podis dels 9 en totes les categories dels campionats d'Espanya, van donar mostra del horseball català, com a una de les millors potències d'aquest esport. Destacant les plates en els Campionats de Horseball dels Mundials Eqüestres en categories d'elit i femenina, la plata en l'Europeu de sub 16 i els èxits en els campionats d'Europa de clubs de l'or del CEEC de Cardedeu i les plates del Chea Cuore de Serinyà en femenina i del Serrat de Moià en sub 16. Menció especial per a les joves promeses de les seleccions catalanes de poussins, benjamins, cadets i sub 21 que van aconseguir dos ors i dos plates en el prestigiós Campionat Internacional de Saint Georges. Van entregar els premis el Diputat de Cooperació Esportiva de la Diputació de Girona, Antoni Guinó, que va remarcar l' interès per recolzar els esports minoritaris, i Josep Pujols, representant territorial de l'Esport a Girona.

Fotografies: Albert Ortiz