• bg1
  • bg5
  • bg6

Gil Carbonés i Baldich, millor jugador del Món de Horseball del 2015

Gil Carbonés 2El jove genet de La Garriga, Gil Carbonés i Baldich, va ser proclamat recentment millor jugador del món del 2015 per la Federació Internacional de Horseball al quedar primer del Rànquing Mundial.

Aquella mateixa nit, en Gil, s'havia proclamat amb el seu equip el Club d'Equitació Esportiva Cardedeu, per segon any consecutiu i quart en la seva història, Campió d'Europa de Clubs de Horseball, i recollia també els premis individuals de millor golejador, amb 13 gols en els tres partits del torneig i millor binomi europeu juntament amb el seu cavall Saint Calin. Uns mesos abans, el 30 d'agost, es proclamava Subcampió d'Europa amb la Selecció Espanyola i també rebia el trofeu de màxim golejador del campionat. El passat maig, guanyava el de màxim golejador del Campionat Internacional de Horseball Open Alforges, després que el CEEC se'n proclamés també campió. Així mateix, aquesta temporada, guanyava els trofeus individuals de millor golejador de la Lliga Catalana i del Campionat d'Espanya de Horseball. Tots aquests mèrits juntament amb els èxits internacionals dels seus equips, l'han catapultat al lloc més alt del podi dels premis WHR, que cada any atorga la Federació Internacional de Horseball.

En Gil, nascut el 1992, va començar a muntar a cavall amb només 5 anys al seu club de tota la vida: el Club d'Equitació Esportiva Cardedeu. Als 8 anys participava en categoria d'infantil en les primeres lligues de horseball de Catalunya. I als 10 ja formava part de la Selecció Catalana en categoria de benjamins al Torneig Internacional de Horseball de Saint Georges d'Orques.

Amb només 14 anys,  va formar part de la Selecció Espanyola Sub 16, on va guanyar la medalla de bronze, amb 15 la de plata i al 2008, amb 16 anys es proclamava amb la Selecció, Campió d'Europa de Horseball, per primera vegada en la història, derrotant a un equip francès.

El 2009, el 2011 i 2015 ha participat amb la Selecció Espanyola, en el Campionat d'Europa de Horseball aconseguint la plata en les tres ocasions.

Amb el CEEC de Cardedeu ha guanyat  la Lliga Catalana en 7 ocasions i el Campionat d'Espanya en 7 més. El 2009 guanyava amb el CEEC la Champions League a Lyon, on per primera vegada, s'imposava un equip de horseball que no era francès. Aquest triomf es repetia el 2011 a Ponte de Lima, el 2014 a Alfezeirao i enguany a Le Mans.

Aquest jove garriguenc te unes qualitats físiques excepcionals, amb gairebé dos metres d'alçada i una gran agilitat, el fan imbatible en les touches i en les recollides de la pilota; el seu esperit de lluita el fa temible en la defensa i difícil d'aturar en l'atac, i la seva sang freda l'acompanya en l'encert a la cistella, convertint-lo amb el màxim golejador de totes les competicions en les que participa.

En Gil Carbonés ha jugat sempre a les ordres del seu company i capità de l'equip, Miquel Julià que després de ser el millor jugador del 2014, aquest 2015 ha guanyat el trofeu de millor jugador del món dels darrers 8 anys i es manté com a segon millor jugador del món.