• bg1
  • bg5
  • bg6

Les seleccions catalanes de Horseball aconsegueixen el Bronze a Chambly

Catalunya Femení-_Trofeu_FIHBLes seleccions catalanes absoluta i femenina de horseball, van aconseguir la medalla de bronze en el Campionat Internacional de Horseball  que s’ha celebrat a la ciutat francesa de Chambly  i que està reconegut com un 2* per el WHR (Rànquing Mundial de Horseball) de la Federació Internacional de Horseball.

PCatalunya-Portugal 3el que fa a la categoria absoluta, a la primera jornada, la selecció de Catalunya va perdre contra els francesos del Chambly, a la pròrroga per una cistella d’or, després d’empatar a 7 cistelles durant el temps reglamentari. L’equip català, va realitzar una gran segona meitat, després de remuntar les dues cistelles de diferència amb els que es va arribar a la finalització de la primera meitat (4-2 pels francesos), per empatar com dèiem a 7 a la finalització del partit, però tot l’esforç se’n va anar en orris a la pròrroga. L’equip català va tenir moltes opcions d’aconseguir el triomf final, després de tenir la possessió i l’oportunitat de marcar el gol de la victòria en els darrers segons, en un tir que es va estavellar en el ferro de la cistella. En la touche a dos del començament de la pròrroga, tot i que Catalunya va palmejar la pilota al seu terreny, els francesos van recollir la pilota  i l'àrbitre va permetre que el joc seguís, donant l'oportunitat al Chambly de marcar la cistella de la victòria.

A la final de consolació, Catalunya va guanyar a l'equip portuguès del  Cenycet per 9 a 5 en un partit, on els catalans van dominar des del primer moment. El Campionat  se'l va endur finalment l'equip francès de Chambly que va vèncer  a la final a la selecció belga per un clar 11 a 4. En aquesta ocasió, l’equip català va estar format per Gil Carbonés, Marià Clavell, Miquel Julià, Guillem Tañà i els germans Guillem i David Puigvert, amb Edu Golet com a seleccionador. Marià Clavell, amb 3 cistelles en el primer partit i amb 5 contra els portuguesos va compartir el trofeu de màxim golejador del Campionat amb el jugador  francès Florian Moschkowitz i el belga Claudio Van Praet.

A la categoria femenina, Catalunya també va caure en la primera jornada contra Bèlgica en un partit molt disputat i amb diferents alternatives de joc i que  finalment es va decantar per les belgues amb el resultat de 6 a 4, tot i la bona defensa i el gran joc  que va desplegar aquesta selecció tan jove.  Mentrestant l'equip de Chambly s'imposava a l'equip anglès  Melton per 9 a 1. A la final de consolació  les catalanes van guanyar a les angleses per un clar 6  a 1. Va ser l'equip amfitrió de Chambly el que es va proclamar vencedor del Campionat. Per part de Catalunya van jugar:  Roser Colls, Laura Font, Irene Menéndez i Gemma Paez amb Esther Algueró de seleccionadora. Irene Menéndez amb Louve Siamoise es va emportar el trofeu de millor binomi i Laura Font el de màxima golejadora compartit amb una jugadora francesa i una belga.
Fotografies: Zona Horseball