• bg
  • bg4
  • bg5

Celebrada la primera jornada del PNTD de la RFHE a Catalunya

17 L' Open Sports Club, va acollir la primera jornada del Pla Nacional de Tecnificació de Doma Clàssica de la RFHE a Catalunya, i que va comptar amb la presència del President de la Federació Catalana i Vicepresident de la RFHE, Emili Zegrí.

Aquesta convocatòria va reunir a un total de 17 binomis, dels que vuit conjunts s’estrenaven en aquesta selecció, per aquest motiu els nous genets seleccionats van rebre durant la jornada del divendres una sessió d’actualització de continguts teòrics referents a diferents àrees complementàries pel seu rendiment esportiu i que va ser organitzat per tècnics de la RFHE.

302Durant la jornada del dissabte els convocats van rebre la visita del President de la Federació Catalana, Emili Zegrí, i de la Vocal de Doma Clàssica de la Federació Catalana d’Hípica, Meritxell Agramunt. A més dels entrenaments generals, els seleccionats van haver de realitzar entrevistes personalitzades amb el responsable de l’Àrea Psicològica, Alex Gordillo, i evaluacions morfo-funcionals a càrrec de Francesc Corbi, responsable de l’Àrea Físico-Condicional. També es van desenvolupar sessions teòriques de diferents temes referents al Pla de Competició i el Control de l’Entrenament, un taller pràctic d’entrenament preventiu i compensatori, i finalment es va realitzar una sessió amb els pares, mares i entrenadors dels esportistes i que va girar entorn el “ Clima de l’aprenentatge”.

Durant la jornada del diumenge,es va realitzar per primera vegada a Catalunya un simulacre de competició, en el que tots els binomis van ser jutjats pel Jutge Internacional de Doma Clàssica i actual Director Tècnic de la Federació Catalana, Francisco Guerra. Durant els exercicis, es van registrar medicions individuals de les freqüències cardíaques tant dels genets com dels cavalls, un seguiment que ha donat dades molt interessants de cara a millorar el rendiment esportiu d’aquests genets i amazones.