• bg1
  • bg4
  • bg5
  • bg6

El CEEC de Cardedeu cinc vegades campió d’Europa de Horseball (2009,2011,2014,2015,2016)

image0011Aquest diumenge el Centre d’Equitació Esportiva Cardedeu s’ha proclamat Campió d’Europa de Horseball al guanyar a l’equip francès de Chambly, en la final de la Champions League de Horseball 2016, que s’ha disputat a la població francesa de Le Mans.

Amb aquesta victòria l'equip de Cardedeu s'a proclamat per cinquena vegada i tercera consecutiva Campió d'Europa d'Horseball

En quarts de finals, el CEEC derrotà per un ampli marge als anglesos del Melton i en les semifinals, als belgues del Caramel. Potser va ser la final més difícil que han guanyat els de Cardedeu, ja que van anar a remolc tot el partit. En la primera part els francesos es van posar en un 1 gol a 4 i en la segona, el marcador mostrava un 4 a 6 quan faltaven menys de 3 minuts. I són aquests darrers minuts els que fan del Cardedeu el millor equip de horseball del món dels darrers 10 anys. Van saber fer una espectacular remuntada i posar el 7 a 6 definitiu quan faltaven 10 segons per acabar el matx. Els nervis no els traeixen, se saben guanyadors i la confiança no els abandona mai, creuen en ells fins al darrer segon i guanyen. Només tres partits perduts en cinc anys. Són el capità i entrenador Miquel Julià, en Marià Clavell, en Roger Garcia, en Carles Vila i en Gil Carbonés, que s’emportava el trofeu de màxim golejador del campionat. L’equip de Chambly comptava amb els jugadors banyolins Adrià i Pau Crous que van fer un gran campionat.image0012

També l’equip de Malla era dels vuit millors equips d’Europa que participava en la Champions League, tot i perdre en quarts de finals amb el campió francès de Bordeus, el Malla va fer un molt bon campionat, guanyant als italians del Circolo di Novi i als portuguesos de la Quinta da Figueira i aconseguint una merescuda cinquena plaça. Jugaran en Joan Busquet, en Bruno Cabau i els germans Aleix, Alfons i Adrià Velasco que també n’era l’entrenador.

Però els èxits catalans en aquesta Champions han anat molt més enllà.

En categoria femenina les actuals campiones de Catalunya i d’Espanya, l’HCC-GT de Folgueroles han guanyat la medalla de plata després de derrotar a les franceses de Meurchin i al Serrat de Moià en les semifinals i caure per la mínima contra l’equip francès de Coutanvile en la final. Les noves subcampiones d’Europa són la Justine Amman, que va recollir el premi al millor binomi, la Laura Font, la Irene Menéndez, la Carlota Padró, la Gemma Pàez i la Júlia Puy, amb en Marià Clavell com a entrenador. El Serrat de Moià va guanyar la medalla de bronze al vèncer en la darrera jornada a l’equip belga Horseball GT amb facilitat, amb la Meritxell Feliu, l’Alejandra i la Georgina Oller, la Clara Purtí, l’Anna Sànchez i la Irene València, amb en Nil Seall d’entrenador.image00111

I també en la categoria sub 16, els equips catalans s’endugueren dos medalles més: Les Alforges de Banyoles van recollir la plata després de guanyar als francesos d’Entraygues i  Meurchin i perdre la final contra Saint Lô. L’equip de Banyoles estava format per la Marta Colls, Laia Ferreiro, Julie Laguerre, Nacho Marcellin, la Natàlia Sànchez i l’Alvaro Viu i a la banqueta en Jordi Serra. I el GT de Folgueroles va aconseguir el bronze en la darrera jornada al vèncer fàcilment al Meurchin francès, despès de perdre en semifinals contra els campions de Saint Lô i guanyar a quarts als italians La Vallata. En Joan Fatjó va guanyar el trofeu de màxim golejador; van jugar també Electra Dumons, Martina Feliu, Georgina Gallart i Ona Montmany amb en Clement Garcia a la banda. El GT va ser guardonat també amb el trofeu Fair Play en la categoria sub 16.

En total el horseball català recull els triomfs d’una feina ben feta,  dos equips catalans per categoria entre els vuit millors d’Europa (França i Espanya per rànquing mundial disposa de dues places) i s’endú la Champions League i cinc medalles: un or, dues plates i dos bronzes.