filet dor

SUBHASTA POLTRES

Carta del president Emilio Zegrí als federats

Logo FCH Color bueno pequeñoBenvolguts federats/des,

En aquests moments difícils, em poso en contacte amb tota la família hípica catalana per desitjar-vos a vosaltres i a les vostres famílies que estigueu bé i per aquells que hagin estat contagiats pel Covid- 19, una ràpida recuperació.

Ara més que mai, hem de fomentar i proclamar la nostra unió i solidaritat. És la nostra il·lusió que quan això acabi ens puguem tornar a veure gaudint, fins i tot més que abans, del que més ens agrada fer, muntar a cavall en els magnífics clubs hípics de Catalunya.

Som conscients dels problemes que molts de vosaltres esteu patint i que aquesta situació impactarà negativament en les vostres vides. De tot cor, esperem que es pugui superar amb els mínims danys possibles per a tots.

Com tots sabeu, també els clubs i hípiques de Catalunya estan patint significatives pèrdues i contratemps, ja que han hagut de tancar les portes fins que la situació sanitària es resolgui. Aquests dies estic posant-me personalment en contacte telefònic amb tots els clubs federats per saber de primera mà quina és la seva situació i viabilitat. Sé que tots estan fent grans esforços per adaptar-se a les circumstàncies, amb la voluntat de mantenir les instal·lacions i els cavalls en les millors condicions possibles. Farem el possible per tal que rebin subvencions i els ajudarem amb la nostra assessoria i amb els nostres recursos. Hem intentat que les autoritats clarifiquin la seva labor per tal de fer compatible el manteniment dels cavalls amb la normativa d'emergència sanitària.

En aquest aspecte, volem que els propietaris/ies de cavalls sigueu molt conscients de que tots els establiments esportius han de tancar-se al públic per seguretat, i que al fer-ho els seus dirigents estan actuant contra els seus propis interessos, i per salvaguardar els vostres.

A aquest efecte, s’estan fent treballs de manteniment en condicions difícils a causa de la logística que això comporta, per la necessitat d’una gestió laboral preventiva amb les plantilles de treballadors, per les precaucions sanitàries que s'han de prendre seguint les indicacions i la reglamentació pertinents, i pel maneig i cura dels nostres cavalls.

Tot això genera unes despeses addicionals que no estan correlacionades amb els ingressos, donat el tancament dels clubs. Alhora, suposa una gestió complexa i d’alta responsabilitat per evitar danys col·laterals, la qual cosa significarà per a totes les instal·lacions un impacte negatiu rellevant en els seus comptes d'explotació. Són moments difícils per a tots, també econòmics, per això m’atreveixo a demanar-vos que dins de les vostres possibilitats, sigueu generosos amb els clubs i amb el manteniment dels nostres cavalls, els nostres estimats companys de vida.

Això no obstant, esperem que puguin atenuar tot això en els propers mesos, amb l’afluència de tots els federats i socis a les seves instal·lacions per tornar a practicar el nostre esport favorit. I si pogués ser, encara amb més assiduïtat després d’un confinament llarg i tediós

Els clubs i hípiques de Catalunya són els que ens permeten gaudir de la pràctica de la hípica, dels seus entorns immillorables, i és en aquests moments quan més ajuda necessiten de tots els federats, socis, independents i de qualsevol que vulgui muntar. Sense els clubs i hípiques no tindríem pistes on muntar, ni competir, ni iniciar els nostres fills en el món dels cavalls, ni socialitzar amb els nostres amics ni gaudir del que tant ens agrada.

Per tot això, des de la Federació Catalana d'Hípica volem agrair molt sincerament l’esforç i dedicació que estan realitzant tots els nostres clubs i hípiques, el seu personal i treballadors per mantenir els nostres cavalls i les instal·lacions en bon estat. Desitgem que la obertura de totes les instal·lacions no es dilati gaire en el temps i puguem tornar a muntar a cavall el més aviat possible.

També agrair a tots els pares i mares ja que sou els veritables protagonistes del nostre esport. Conec els vostres sacrificis econòmics, perquè jo mateix els he patit durant anys; però estareu d'acord amb mi si us dic que el nostre esport és el que millor forma als nostres fills. M'heu escoltat dir amb freqüència les virtuts de l'equitació com a companya indiscutible de l'educació. Jo personalment, no puc estar més agraït a qui em va introduir en el món eqüestre.

I per acabar, demanar-vos expressament que fem costat als nostres clubs i hípiques, i animar a tots els genets i amazones federats que ajudin i contribueixin dins de les seves possibilitats, amb les seves quotes d’abonats i pupil·latges, a mantenir la bona salut dels clubs de Catalunya. Això permetrà una ràpida recuperació de l'activitat normal, que ens garantirà gaudir d'aquest magnífic esport que tant ens agrada.

Fem tots plegats costat a la hípica catalana i ens en beneficiarem col·lectivament.

Cuideu-vos molt. Desitjo poder donar-vos la mà ben aviat.

Emilio Zegrí Boada

President

fde segell entitat ètica UFEC imatge color  fei

II ESTUDIO SOBRE EL IMPACTO DEL SECTOR ECUESTRE EN ESPAÑA : Descargar