superior2

Nova gestió per a l'obtenció de la TME

TMB bDes de mitjans d’aquest mes de juliol els titulars d’èquids que ho desitgin i que tinguin els seus èquids degudament identificats, ja poden sol·licitar per a aquests la Targeta de Moviment Equina (TME) a Catalunya.

Per obtenir la targeta cal sol·licitar-la a través del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.

Com bé sabeu, aquesta TME permet als titulars dels èquids que en disposin, traslladar-los lliurement sense documentació sanitària ni necessitat de comunicar aquests trasllats a l’Autoritat competent quan aquests desplaçaments siguin temporals (de fins a 30 dies) i de caràcter lúdic-esportiu.

En el cas que l’èquid pel qual es sol·licita la TME estigui ubicat en una explotació catalana autoritzada per al manteniment d’èquids i figuri donat d’alta a RIIA, a nom del sol·licitant de la TME, aquest podrà posar-se en contacte amb el personal veterinari autoritzat per a la identificació equina a Catalunya per tal que realitzin el corresponent control d’identitat, la fotografia de l’animal i que gestionin la sol·licitud a través de l’aplicació EquiCat.

Una vegada fet això, des del DARP es revisarà la sol·licitud i el titular de l’èquid podrà finalitzar el tràmit, ja sigui presencialment aportant el passaport o telemàticament pagant la corresponent taxa, i en el termini de dues setmanes aproximadament rebrà per correu la TME sol·licitada.

Per a qualsevol dubte o aclariment us podeu posar en contacte amb el personal veterinari autoritzat per a la identificació equina a Catalunya o amb el personal del Servei de Prevenció en Salut Animal encarregat del tema a través de l’adreça de correu electrònic: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.

Targeta de Moviment Equina

L’import de les taxes son els següents:

• 2.1.1 bis. Per l'expedició de la targeta de moviment equina (TME)
  • 2.1.1 bis 1. Per la sol·licitud i emissió de la TME: 15,00 euros.
  • 2.1.1 bis 2. Per la sol·licitud i emissió del duplicat de la TME: 15,00 euros.
  • 2.1.1 bis 3. Per la sol·licitud i emissió del duplicat de la TME que comporti un canvi de titularitat previ: 30,00 euros.

És a dir, el cost de la TME serà de 15€ en concepte de taxa (exceptuant el cas 2.1.1 bis 3) i a banda el que cobri el personal veterinari que fa el control d’identitat i la tramitació de la sol·licitud.

entitat fei fde

BANER BA ca

DONAR

Donarem tots els fons recaptats al Banc d'Aliments per a l'adquisició d'aliments per a persones en situació de precarietat alimentària.
L'objectiu és arribar entre tots a poder subministrar 25 Tones d'aliments.