superior

La Federació Catalana d'Hípica treballa, dia a dia, per tal d'aconseguir una hípica de qualitat per a tothom a Catalunya i a nivell dels països europeus, on l'Hípica és un factor econòmic de primer ordre.

La Federació és una entitat privada, d'utilitat pública, d'interès cívic i social, sense ànim de lucre. Estem constituïts per associacions, clubs, agrupacions esportives i també per esportistes, entrenadors i tècnics. Figura inscrita al Registre d'Entitats de la Secretaria General de l'Esport de la Generalitat de Catalunya amb el nº 01428.

superior2

NOTICIES DESTACADES

Darreres informacions sobre el brot de Rinoneumonitis

Logo FCH Color bueno pequeñoA continuació us deixem el resum de les conclusions de la reunió mantinguda en el dia d’ahir entre la FEI, MAPA (ministeri) i la RFHE per abordar l’assumpte de les competicions internacionals a Espanya un cop detectat el focus greu  de rinoneumonitis al nostre país.

Com podreu llegir a continuació, es suspèn la competició nacional  i la internacional a tot el territori, durant al mes de març

Així mateix, preguem eviteu el moviment equí i l’entrada i sortida de cavalls de les vostres instal·lacions.

Us recordem que és necessari extremar les mesures:

• Seguiment veterinari de l’estat de salut de tots els cavalls i comunicar qualsevol incidència als SVO de l’oficina comarcal corresponent amb caràcter d’urgència.
  •  Aïllar als cavalls procedents del centre hípic amb sospita de HVE-1 en boxes, pastures o patis, etc separats de la resta d’animals. El personal que es faci càrrec d’aquests animals cal que utilitzi roba i calçat exclusius.
  • Netejar i desinfectar el camió o remolc o altres utensilis que hagin estat en contacte amb els animals sospitosos.
  •  Mesurar la temperatura dels animals i fer una valoració clínica del seu estat.
  • Evitar l’entrada i sortida d’èquids al centre i per tant no acollir cavalls de trànsit.  En el cas de moviment d’èquids d’urgència és necessari garantir la traçabilitat.
  •  Es necessari establir un protocol de desinfecció a cada club / centre hípic (desinfecció de sabates i roba) revisat pel veterinari de cada centre.
  •  Us recordem que tot i que els vostres cavalls estiguin vacunats, heu d’extremar igualment  les precaucions ja que  l’actual brot de Rino és molt virulent.

A continuació us deixem enllaç al protocol del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació sobre la Rinoneumonitis, que us convidem a llegir amb atenció, així com l'enllaç on trobareu tota la informació sobre aquesta malaltia.

Clubs Federació Catalana Hípica

La Federació Catalana d'Hípica dóna suport en totes les activitats organitzades pels Clubs que estan federats. Els Clubs Esportius reconeguts per la Federació Catalana d'Hípica podran tenir la consideració de Club Federat Reconegut per la RFHE als efectes del Reglament de Club Federat Reconegut per la RFHE, sempre que realitzin, o puguin fer, competicions o activitats de caràcter oficial i àmbit estatal i reuneixin els requisits que en aquesta norma es desenvolupen.

Llegeix més

ENTITATS COL·LABORADORES

generalitat esporcat unio

fde segell entitat ètica UFEC imatge color  fei