Comunicació als CLUBS FEDERATS

Emilio SamsaraEstem patint una greu crisi que des de fa un mes ha tancat les vostres instal·lacions i gran part de la vostra activitat econòmica. Això és el que la Federació va percebre després de trucar a tots els clubs federats disponibles, des del 14 de març passat.

Malgrat les ajudes promeses pels Govern central i autonòmic, aquestes no s’han concretat encara i la majoria son crèdits ICO, línies de finançament i aplaçament d´impostos. No es tracta de subvencions a fons perdut, ni ajudes. Tot això malgrat que tant la UFEC, la Secretaria General de l’Esport i el Departament de Ramaderia, s’estan movent per aconseguir fons.

La nostra federació, com tots/es sabeu va partir d’una situació complexa des del punt de vista econòmic; però any rere any l’hem anat revertint gràcies a les aportacions dels nostres federats i també a una gestió raonable. La Federació Catalana d’Hípica, com sabeu va rebre fa pocs mesos el premi a la gestió federativa atorgat per la UFEC i el Diari Sport. Doncs bé, la crisi del Covid-19 ens ha agafat amb una bona situació de tresoreria. Nosaltres pensàvem amb diverses inversions i/o creació de patrimoni.

Però ara, amb aquesta crisi, hem descobert la raó per la qual estalviàvem. Per fer sostenible la hípica.

Així, mitjançant el present us informem que la Junta Directiva del FCH, a proposta del seu president ha acordat, donada la dura situació econòmica que estan patint la majoria dels nostres clubs hípics com a conseqüència de l’aturada de l’activitat hípica pel Covid-19, ajudar econòmicament als clubs federats, amb els recursos propis de la Federació, a fons perdut, per import aproximat total de 400.000€ repartits proporcionalment entre els clubs federats i també  en funció del nombre d’estreps dels clubs homologats.

Sabem que potser aquesta subvenció de la FCH no serà suficient per a cobrir la totalitat de les vostres despeses, però esperem que us siguin d’ajut per aguantar fins a poder reiniciar la vostra activitat amb normalitat.

La Federació continuarà en contacte amb les diferents administracions públiques estatals i autonòmiques per intentar aconseguir altres tipus d’ajuts per a revertir aquesta situació. Però hem cregut més en actuar que en parlar.

Desitgem de tot cor que tingueu molta salut i que ben aviat puguem reiniciar la nostra activitat hípica.

Salutacions cordials,

Emilio Zegrí Boada