Etapa de represa en el sector esportiu

Logo FCH Color bueno pequeñoLa Secretaria General de l’Esport i de l’Activitat Física (SGEAF) ha elaborat un document de preguntes freqüents (FAQS) i una infografia amb l’objectiu d’aclarir a la ciutadania i el teixit esportiu català els dubtes sobre la posada en marxa del Pla sectorial d’instal·lacions i activitats esportives per a l’etapa de represa.

Els dos documents volen ser una eina pràctica que reculli les mesures que han de regir el desenvolupament de l’esport i l’activitat física en aquelles zones del territori que es troben en aquesta etapa i no tenen limitacions específiques.

En primer lloc, la SGEAF ha elaborat una infografia amb els criteris bàsics per realitzar la pràctica de tot tipus d'activitat física i esportiva que garanteixi el compliment de les distàncies de seguretat i les mesures d’higiene. També estableix les condicions en què s’han de celebrar les competicions i esdeveniments esportius, les activitats de lleure esportiu per a menors, les assemblees i reunions de les entitats, així com les mesures que cal adoptar en les instal·lacions esportives com les piscines.

En segon lloc, i arran de les nombroses consultes fetes per les entitats i administracions sobre aspectes concrets de la pràctica esportiva, l’executiu ha redactat un document de respostes a una trentena de preguntes freqüents sobre diversos aspectes, moltes de les quals han estat formulades en les reunions territorials que la SGEAF ha fet en els últims dies amb Ajuntaments, clubs, federacions, consells esportius, etc.

En termes generals, el Pla sectorial d’instal·lacions i activitats esportives per a l’etapa de represa es desenvolupa en una sola fase, aplicable per igual a tot el territori català, i pot patir modificacions en funció de com evolucioni la pandèmia de la Covid-19 al territori. Per a la pràctica esportiva, s’elimina la limitació d’aforaments i s’estableix el criteri de la distància social d’1,5 metres entre persones i d’un espai de 2,5 m2 per persona, tant per a esportista com per a públic.

En el cas de les modalitats en què no es pot respectar aquesta distància, com els esports de contacte, caldrà tenir en compte dos aspectes: per una banda, l’establiment de grups estables d’esportistes i la corresponent declaració de responsabilitat, on es garanteixi que no s’han patit símptomes de la Covid-19, i per l’altra, la traçabilitat d’aquests grups, per tal de conèixer, si es produeix un possible positiu, amb qui han estat en contacte les persones d’aquest col·lectiu.

La SGEAF continuarà en permanent contacte amb les autoritats competents que integren el Pla PROCICAT per seguir l’evolució de la situació epidemiològica de la Covid-19 arreu del país, que podria determinar l’adopció de noves mesures. En tot moment, es continua apel·lant a la corresponsabilitat i al sentit comú d’esportistes, usuaris, organitzadors i gestors d’instal·lacions per executar aquesta fase del desconfinament amb cura i, d’aquesta manera, evitar fer passos enrere.

Recordeu que tota la informació sobre les fases del desconfinament la podeu trobar al WEB de la SGEAF. Estem a la vostra disposició per qualsevol aclariment.

FAQs Fase Represa  Infografia Fase Represa