El Dia a Cavall 2020 canvia de format: #ViuElsCavallsComMai

Cartell DiaACavallLa jornada de portes obertes s’adapta a la situació actual i, a través de vídeos i les xarxes socials, dóna a conèixer el món del cavall

El Dia a Cavall és una jornada de portes obertes que enguany, el diumenge 4 d’octubre, arribava a la 4a edició. Impulsada per ADRINOC, centres eqüestres de tot Catalunya obrien les seves instal·lacions de manera gratuïta i petits i adults podien descobrir què és l'equitació, a través de passejades, tallers i gaudir de demostracions de genets i amazones més avançats.

L’objectiu de les portes obertes és viure l’experiència de relacionar-se amb un cavall; si bé aquest 2020 es va acordar no fer-lo presencial, veient que és una plataforma pels centres per a donar-se a conèixer, es va plantejar una nova manera de celebrar el Dia a Cavall. Tenint en compte que l’objectiu de les portes obertes és viure l’experiència de relacionar-se amb un cavall, es va pensar en què els protagonistes fossin genets i amazones que expliquessin què se sent muntant o relacionant-se amb cavalls.

Així, es va demanar als centres que gravessin vídeos als seus alumnes on els preguntaven: què és per tu muntar a cavall? O què és per tu estar amb cavalls? I havien de respondre amb una paraula.

D’aquesta manera, s’ha creat un vídeo per cada centre que s’han anat publicant a les xarxes socials de Dia a Cavall (Instagram, Facebook i al canal de You Tubei s’han proporcionat als mateixos centres (amb les seves dades de contacte) per tal que també en puguin fer difusió.

Paral·lelament s’ha creat una fitxa de cada centre eqüestre amb una fotografia, dades de contacte i resum de les activitats que duen a terme. Les podeu trobar a xarxes i a la pàgina web de www.diaacavall.cat (aquí) llistats i situats geogràficament en un mapa. Al web es troben els diferents vídeos creats per a cada centre, aquí.

Pel Dia a Cavall es publicarà a xarxes i web un vídeo resum amb tots els àudios dels diferents protagonistes dels vídeos i, per tal que tothom s’hi pugui sentir identificat, s’han escollit imatges de cavalls i ponis, no relacionats amb cap club hípic.

Us adjuntem l’enllaç,  que a partir de les 00:15 d’aquesta nit serà públic: https://youtu.be/kOixtcRFC9Q

Per donar a conèixer aspectes curiosos de l’equitació també s’ha preparat un quizz, cada diumenge des que es va iniciar la campanya de vídeos (el 17 d’agost es va publicar el primer) s’han penjat 3 històries amb preguntes sobre aquest món, ja sigui de comportament, de morfologia o etologia. En el moment de respondre, ja es podia saber la opció escollida era la correcta. A què espereu per posar-vos a prova?

Un Dia a Cavall virtual, diferent del previst, però que esperem segueixi despertant la curiositat de petits i grans d’apropar-se amb món dels cavalls, #ViuElsCavallscomMai.

El Dia a Cavall és una de les accions pioneres del projecte Activitats Eqüestres, una alternativa econòmica en zones rurals. Aquest projecte és impulsat i liderat des d’ADRINOC, l’Associació per al Desenvolupament Rural Integral de la zona Nord-Oriental de Catalunya, i està subvencionat pel Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya en el marc dels ajuts per al desenvolupament de projectes de cooperació dels grups d'acció local de Catalunya LEADER i cofinançada pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

Font: Ester Morchón i Vila