L'exposició "Salts per a la ciutat"al Museu del Disseny de Barcelona

bcncsio19-01Des d'avui mateix, i fins al 22 de setembre, el Museu del Disseny de Barcelona acull l'exposició "Salts per a la Ciutat", que s'ha inaugurat aquest matí.

A l'acte també s'ha presentat «Arc Decò», l’obstacle que serà un dels protagonistes del CSIO Barcelona 2019 (3-6 d'octubre), la cita eqüestre de l'any.

El concurs de salts internacional oficial, que acull anualment la prova per equips més important del món en el Reial Club de Polo de Barcelona, exposa al museu els nou obstacles nascuts del concurs Un salt per a la Ciutat. Aquests singulars projectes simbolitzen monuments i obres emblemàtiques de Barcelona com la Casa Batlló, el temple de la Sagrada Família, el barri de l'Eixample, o la xarxa de metro de la ciutat, entre d'altres.

El disseny de l'exposició, a càrrec d'Elena Boix, cap de pista del CSIO Barcelona, s'ha fet amb l'objectiu que el visitant realitzi el recorregut tal com ho faria un genet abans de competir per aprendre l'ordre dels obstacles. Els assistents han pogut escoltar de primera mà, en paraules de la cap de pista del CSIO Barcelona mentre realitzaven el recorregut, sobre la dificultat dels diferents obstacles,  curiositats...

Des de fa anys i amb l'objectiu de continuar reforçant el vincle existent entre la centenària competició esportiva i Barcelona, així com la promoció internacional de la ciutat, s'organitza un concurs de disseny d'un obstacle en el qual participen escoles d'art i disseny de la ciutat. «Arc Decò» ha estat el guanyador de la cinquena edició d'Un salt per a la Ciutat i passa a formar part dels recorreguts del CSIO Barcelona.

Jessica Álvarez i Talia Puey, de l'Escola Superior de Disseny i Art Llotja i ideadoras de «Arc Decò», han presentat un projecte elegant, minimalista i ple de color, basat en la Font Màgica de Montjuïc i les Torres Venecianes que emmarquen l'avinguda Maria Cristina. "Volíem fer un salt representatiu i original, transmetre l'essència de la màgia i l'espectacle de Barcelona", han comentat.

Pilar Vélez, directora del Museu del Disseny de Barcelona, ​​ha donat la benvinguda i ha destacat el paper de l'exposició a mostrar la situació actual del panorama del disseny barceloní, al costat de les altres exposicions del museu. A més, el regidor d'Esports de l'Ajuntament de Barcelona, ​​David Escudé, ha reconegut la qualitat del CSIO Barcelona com a "gran esdeveniment esportiu que posa Barcelona al centre del món".

El president de la Fundació RCPB, Emilio Zegrí ha agraït a l'Escola Superior de Disseny i Art Llotja la col·laboració per aquesta acció, ha felicitat a les autores del projecte i ha assenyalat els valors de l'hípica com a esport "on dones i homes competeixen en igualtat ".

L'acte ha comptat amb la presència de Pilar Vélez, directora del Museu del Disseny de Barcelona; David Escudé, regidor d'Esports de l'Ajuntament de Barcelona; Emilio Zegrí, president de la Fundació RCPB; Santiago Mercè, president del CSIO Barcelona; Daniel Garcia Giró, director del CSIO Barcelona; Elena Boix, cap de Pista del CSIO Barcelona; i Jéssica Álvarez i Talia Puey, creadores de «Arc Decò».

bcncsio19-15
bcncsio19-13