El debut dels equips d'èlit de Horseball - Temporada 2017-2018

IMG 4231El Club Hípic Banyoles ha acollit l’inici de la temporada dels equips d’èlit del Horseball català, d’aquesta nova temporada 2017-2018.

La jornada ha succeït amb molt bon peu i amb bones expectatives, gràcies al bon palmarès del Horseball català a Europa, aquests últim anys.

El diumenge ha començat amb un derbi disputat pels més petits de la casa (Poussins Banyoles-Poussins Alforges Camos). Els menuts de l’Alforges s’han emportat la primera victoria del dia (0-8), la seva entrenadora Anna Planas ha fet una valoració molt positiva, ha afirmat que “comencen la temporada amb ganes i iniciativa perquè aquest any l’equip s’ha reforçat amb noves incorporacions i les expectatives són altes”. Pel que fa l’equip de Banyoles, malgrat la derrota, s’han mostrat molt optimistes degut el debut d’alguns dels seus jugadors i jugadores. “L’objectiu principal es fer que se sentin còmodes sobre el cavall i que agafin confiança” ens ha explicat Albert Noguera, el seu entrenador.

Una de les victòries més contundents del dia d’avui, l’ha aconseguit l’equip osonenc Sub16 de l’Hípica de Malla, actuals Campions de Catalunya, d’Espanya i d’Europa, contra l’equip de Camprodon. Marià Clavell, entrenador del Malla, a conclòs que “aquest any les sensacions són molt bones i que la lliga suposa un gran repte degut a l’auge d’aquest esport i la competitivitat d’aquesta nova temporada”. Per altre banda l’entrenador de l’equip de Camprodon, Pitus Salvatell, el seu entrenador, ha afirmat que “malgrat jugar amb un equip nou, se sent molt satisfet de la feina feta dels seus jugadors i ara els hi toca treballar de valent per seguir sumant”.

Pel que fa el partit disputat per les noies Femení d’Elit CEEC-Alforges Camos (8-5), l’entrenador Miguel Julià de de les joves de Cardadedeu ha exposat que “encara que l’equip sigui bastant nou, han complert les expectatives que s’havien proposat. “Les seves amazones s’han sentit còmodes dins el terreny de joc i han aconseguir disputar un partit fàcil” ha afegit. Per altra banda, Jordi Serra, entrenador de l’Alforges, s’ha mostrat optimista, malgrat la derrota, concretant que “milloraran en defensa de cara la propera jornada”.

La sorpresa del dia ha estat la victòria del conjunt Femení d’Elit GT que ha guanyant a les actuals subcampiones de la passada lliga catalana, les noies del Serrat (5-4). Les amazones osonenques han fet un partit excepcional. Guillem Tanyà, entrenador del Club Hípic GT, ens ha volgut expressar el seu entusiasme explicant-nos que “està molt content amb el resultat obtingut i que ha estat tot un repte ja que es tracte d’un equip nou i necessitàvem agafar confiança”. També s’ha mostrat sorprès ja que “no s’esperaven la victòria” hi ha volgut felicitar a les seves noies per la feina ben feta.

Un dels partits més emocionants del dia ha estat el jugat entre l’equip Senior Elit CEEC vers el Sènior Elit Banyoles (11-4). Els de Cardadeu han comptat amb Miquel Julià, considerat el millor jugador segons el World Horseball Ranking dels últims 8 anys i qui ha agafat les rendes de l’equip.

Mentre que els jugadors de Banyoles han tingut la sort de comptar amb Justine Ammann considerada la millor jugadora del món en aquesta categoria.

I, per últim, podem destacar el partit disputat entre l’actual subcampió de lliga, l’equip Femení d’Elit

Banyoles A amb que no han estat capaces finalment de batre les seves companyes el conjuntFemení d’Elit Banyoles B, i han acabat empatant (7-7).

Aquesta segona jornada s’ha celebrat de manera festiva i tranquil·la, entre família i amics. Els partits han sigut nets i respectuosos, el joc ha estat molt esportiu i professional seguint els tempos prèviament marcats, indica el cap d’àrbitres, Adrià Velasco. “Això ha permès que es pogués dur a terme un arbitratge molt senzill”, afegeix.

Propera jornada: 01-11-2017 AL C.H.MALLA