Finals FIHB Lliga Mediterrània

horseball final Lliga fihbEra el moment de demostrar l'esforç, les ganes i el gran joc que havia permès als equips arribar a les Finals.

Arribaven les Semifinals i només els quatre millors equips de cada categoria hi tenien cabuda, unes Semifinals disputades el dissabte i que van donar-nos els equips que lluitarien per endur-se l'or el diumenge.

CATEGORIA UNDER-16

La primera semifinal la disputaven l'equip francès de Les Elfes i l'equip italià de Il Circolo Di Novi. Dos equips que hi havien empatat a la lliga regular i que ens van regalar un gran partit. La pluja agafava protagonisme, però això no va fer que cap dels dos equips perdés les ganes de guanyar. Un partit intens i molt lluitat amb un resultat ajustat des del principi, però que l'equip francès va saber controlar, emportant-se la victòria per 8 gols a 6 aconseguint així plaça a la final.

En el segon partit de la categoria vam veure dos equips espanyols. L' Alforges/HBBanyoles i el CEEC de Cardadeu. Els Banyolins sortien al camp com a favorits, no obstant això van veure que el CEEC els hi lluitava cada bola. Tot i el bon joc del CEEC, l'Alforges/HBBanyoles va demostrar perquè havien sigut els primers de la lliga regular i van obtenir el pas a la final, emportant-se el partit per 10 gols a 7.

Així doncs, ja teníem definits els partits pel diumenge que ens donarien el campió.

Començava el partit pel 3r i 4t lloc entre Il Circolo Di Novi i el CEEC. L'equip de Cardedeu va saber agafar les regnes del partit des del principi i amb un excel·lent joc, sense quasi ni un error, va aconseguir la tercera plaça del campionat.

La finals de la categoria Under-16 era entre l'Alforges/HBBanyoles i els francesos de Les Elfes. Eren els dos favorits al títol i ho van demostrar jugant una final digna de campionat mundial. L'equip de Les Elfes semblava que tenia l'or a les mans obtenint un 6 a 2 a la primera part. L'Alforges/HBBanyoles va aprofitar el descans per parlar dels errors, i amb una segona part esplèndida, va aconseguir acostar-se als francesos i empatar el partit a l'últim segon deixant el marcador 7 a 7. L'empat ens portava al gol d'or (el primer equip que assoleix marcar guanya). Van ser quatre minuts d'infart, on qualsevol dels dos equips hagués pogut fer el gol de la victòria, però que finalment es va emportar l'equip francès de Les Elfes. Amb aquest gol Les Elfes obtenien l'OR i amb aquest or una plaça a la FIHB Champions League.

CLASSIFICACIÓ UNDER-16:

1. Les Elfes (fra)
  2. Alforges/HBBanyoles (esp)
  3. CEEC (esp)
  4. Circolo di Novi (ita)
  5. Hípic Club GT (esp)
  6. Montpellier (fra)

Pel que fa a premis individuals, no va haver-hi color. El jugador Albert Gifreu del Alforges/HB Banyoles amb un joc excel·lent al llarg de tot el campionat va emportar-se el premi de Top Scorer i el de millor Binomi (Horse-Player) juntament amb el seu poni Pruna. El premi al Fair Play va ser per l'Hípic Club GT.

lliga mediterranea

CATEGORIA LADIES

Quatre equips amb un gran nivell arribaven a les Semifinals. Els primers a veure's les cares van ser l'equip italià Il Circolo Di Novi i les franceses del Salón/Montpellier. En l'últim partit disputat, les italianes havien aconseguit la victòria, així i tot, ens esperava un partit igualat. L'equip de Salón/Montpellier va agafar el control del partit des del principi i va aconseguir posar-se 1 a 5 al marcador al final de la primera part. Les italianes no van trobar la manera d'acostar-se al marcador i es van veure superades pel gran joc de les franceses que finalment van guanyar per 8 gols a 3.

La segona Semifinal era entre les campiones de la lliga regular, el CEEC, i l'equip de El Serrat. Un gran joc per part dels dos equips ens deixava l'empat 3 a 3 al marcador a la mitja part. El partit va continuar igualat fins al final, amb un joc fort i segur per part dels dos equips. No va ser fins a l'últim minut, quan semblava que anàvem al gol d'or, que un error de les del Serrat va permetre al CEEC fer el gol de la victòria a l'última jugada del partit. Així doncs, el CEEC va aconseguir la plaça a la final guanyant per 6 gols a 5.

Amb aquests resultats, les italianes del Circolo es veien les cares amb les jugadores del Serrat per la medalla de bronze. L'equip del Circolo va dominar el partit al llarg de la primera part aconseguint un avantatge de dos gols al final del primer temps. Va ser llavors quan les jugadores del Serrat van treure totes les seves forces i amb un excel·lent joc, tant en defensa com en atac, van remuntar el partit i es van emportar la victòria per 5 gols a 6.

Era l'hora de la Final de la categoria LADIES. El CEEC es veia les cares amb l'equip Salón/Montpellier. Altre cop tornava la pluja, però aquesta no va ser cap impediment per cap dels dos equips que ens van regalar un gran partit. Un partit que es posava de cares per les de Cardedeu que aconseguien un avantatge de 3 gols a 0 al principi del partit. Les franceses no van decaure i van marcar dos gols abans del final del primer temps que acabava amb un ajustat 3 a 2 al marcador. Una segona part que prometia emocions, i que el CEEC va saber dominar en tot moment, aconseguint d'aquesta manera l'OR, emportant-se el partit per 5 gols a 3.

CLASSIFICACIÓ LADIES:

1. CEEC (esp)
  2. Salón/Montpellier (fra)
  3. El Serrat (esp)
  4. Circolo di Novi (ita)
  5. Aubin (fra)
  6. Esparreguera (esp)

Amb aquests resultats, el premi de Top Scorer va ser per la jugadora del Serrat, Georgina Oller. El millor Binomi (Horse-Player) va ser per la Marlen Grundmann i el seu cavall Norton del CEEC. El premi Fair-Play va ser per les campiones del CEEC.

grupo femenino de horseball

CATEGORIA PRO-ELITE

El primer partit de la categoria l’havien de jugar el Malla i l’equip francès de Les Elfes, però per una alineació indeguda de l’equip francès aquest no es va jugar. Això va penalitzar l’equip francès i el Malla es va classificar per la final sense jugar, guanyant 8 a 0 per alineació indeguda de l’equip de Les Elfes.

La segona semifinal era entre els italians de Rio Tavo i l’equip de El Serrat de Moià. Un excel·lent joc dels catalans al principi del partit, els va permetre agafar un avantatge de quatre gols que van saber mantenir al llarg de tot el partit aconseguint el passi a la final, guanyant per 9 gols a 4.

A causa de l'alineació indeguda, el partit per la tercera plaça ja estava decidit. Així doncs, l'equip italià del Rio Tavo va acabar tercer a la classificació, guanyant 8 gols a 0 contra l'equip de Les Elfes, sense disputar el partit.

Era l'hora de la gran final. Igual que a la final femenina, l'aigua que queia era la gran protagonista. El Malla i El Serrat es veien les cares per tercera vegada en el campionat. Els dos últims duals se'ls havien repartit així que no hi havia favorit. El partit començava i el Malla demostrava que volia emportar-se el duel. Un joc intens i sense errors, sumat a un seguit d'imprecisions en defensa de l'equip del Serrat, posava un voluminós 5 a 0 al marcador a favor del Malla al final del primer temps. Els del Serrat van intentar lluitar pel partit, però l'excel·lent joc de tots els jugadors del Malla no els ho va permetre. Així doncs, el Malla va aconseguir l'esglaó més alt del podi guanyant per 8 gols a 2.

CLASSIFICACIÓ PRO-ELITE:

1. Malla (esp)
  2. El Serrat (esp)
  3. Rio Tavo (ita)
  4. Les Elfes (fra)jugador italiano de horseball

El premi a Top-Scorer va ser per Gil Carbonés del Malla. El premi a millor Binomi (Horse-Player) va ser atorgat a Carles Vilà i el seu cavall Tigerland que a més a més, va ser escollit també, Best Condition Horse, un premi pel cavall amb millors condicions, més ben cuidat i amb millor estat físic de les tres categories i que decidia la veterinària del campionat. El Fair-Play va ser per l'equip de El Serrat.

Amb aquests resultats, doncs, ja sabem els noms dels 3 equips classificats per la FIHB Champions League. Aquests són Les Elfes (Under-16), el CEEC (Ladies) i el Malla (Pro-Elite).

La 3a Lliga Mediterrània ha finalitzat, i any rere any, va pujant el nivell i és més competitiva. Això és gràcies als equips que treballen intensament al llarg de l'any i ens han deixat com a resultat aquestes grans finals.

Gràcies també a tots els entrenadors, àrbitres, caps d'equip, organitzadors, seus, col·laboradors, patrocinadors, públic i assistents.

Ja s'està treballant en la IV edició de la Lliga Mediterrània i esperem que aquesta sigui encara millor i faci créixer el Horseball com a esport internacional.