Nou codi de Classificació mèdic-funcional del Comitè Internacional de Paraeqüestre

COIP-350x263Aquest darrer cap de setmana el Comitè Paralímpic Espanyol (CPO), va organitzar a les instal.lacions de la Universitat Camilo José Cela, unes jornades formatives sobre el: Nou Codi de Classificació mèdic-funcional del Comitè Internacional de Paraeqüestre.

La finalitat d’aquestes jornades no només va ser informar sobre els futurs canvis del codi, sinó  fer partícips d’aquest canvi, donat que el Comitè Internacional Paraeqüestre (CIP), ha transmès a totes les federacions internacionals un esborrany del futur codi, establint una data límit per a la recollida de propostes de modificacions i/o opinions, i que es va tancar el passat dia 19 de març.

Les xerrades van comptar amb una gran assistència en representació de totes les federacions esportives que acullen l’esport adaptat a nivell nacional, i es que la darrera revisió es va realitzar l’any 2007. Per aquest motiu, era necessària una actualització del Codi de Classificacions Mèdic-Funcional, que passarà a denominar-se “Classificació de la Discapacitat per a l’Esport”,  per a diferenciar-ho del terme de Classificació esportiu, ja que generava confusions. Aquesta serà una de les principals novetats, dins d’una gran quantitat de canvis de un codi que generen i milloren substancialment els seus continguts, que estableixen les bases i els estàndards de la avaluació dels esportistes, de la protecció de dades de la classificació, de la presentació de reclamacions i apel·lacions, de les deficiències elegibles per a la competició paralímpica i de la Formació del personal classificador.