Jornades de Doma Adaptada

JDA 6El proppassat cap de setmana del 5 al 7 dels corrents, al Club Hípic Raúl Pinteño a la Finca Can Garrofa d’Aiguaviva-Girona varen tenir lloc unes Jornades de Hipica Adaptada sota el lema “De la teràpia a l’esport”,

les mateixes començaren divendres dia 5 amb una jornada de portes obertes, van continuar el 6 amb un seminari de dedicació especial a la formació en Hipoteràpia i un altre d’estructura de Doma Adaptada i Competició de la Federació Catalana d’Hípica.

Menció molt especial al dia 7,  darrer dia de les Jornades, dedicat exclusivament a l’Assaig de Competició on hi participaren 18 usuaris, 7 tipus de discapacitat diferents, amb UN sol propòsit  SUPERACIÓ !!!

Aquest assaig de competició s’estructura sobre un model ja preparat de recorregut adaptat a totes les discapacitats i nivells d’equitació tot contemplant diverses demostracions d’Hipoteràpia i Doma Adaptada.

L’assaig de competició té la finalitat de servir com a punt de partida i referencia per donar l’oportunitat que aquests usuaris puguin accedir i gaudir de la manera més professional possible, de les bases de competició establertes per a Doma Adaptada i arribar a competir oficialment, situació que ja s’ha donat entre els usuaris del Centre en els diversos cursos ja realitzats.

Existeix des de uns anys ençà l’Associació Raúl Pinteño dedicada a la Hipoteràpia i Doma Adaptada per a nens i nenes, joves i grans amb diferents graus de discapacitat, que desenvolupa les seves activitats a la Hípica Raúl Pinteño a Aiguaviva-Girona, aquesta Associació amb prestigi tant provincial, com  autonòmic i estatal fou creada per donar visibilitat a un colectiu de persones amb discapacitat que munten a cavall com a teràpia mèdica Hipoteràpia i posteriorment evolucionen a la competició de Doma Adaptada.

Tota aquesta activitat no fora possible sense la col·laboració de les famílies principalment i d’una sèrie d’esponsor i col·laboradors altament implicats en el projecte, cal esmentar doncs el suport de CRUYFF Foundation, Piscines MONdePRA GROUP, Associació LLUITO PER TÚ i HYUNDAI Fornells Motor, emparats oficialment per la FEDERACIÓ CATALANA D’HIPICA I L’ AJUNTAMENT D’AIGUAVIVA.

Les Jornades varen concloure doncs amb l’assaig de competició i amb el repartiment de regals i medalles commemoratives a tots els participants per part de les persones i autoritats representatives abans esmentades, vàrem tenir la presencia de la Sra. Susila Cruyff Presidenta de la prestigiosa Fundació Johan Cruyff, del Sr. Chema Moncayola Propietari/Director de Piscines Mondepra, del Sr. Manel Reina President de l’Associació Lluito per Tú, de la Sra. Maya Pou Vicepresidenta de la Federació Catalana d’Hípica y del Sr. Josep Pinsach Alcalde d’Aiguaviva i  de diversos Regidors  acompanyats tots ells de la Srta. Nuria del Olmo Presidenta de la Asociación Raúl Pinteño i de la Junta Directiva.

Col·laboradors/es inestimables la Srta. Fátima Cao  Directora Nacional de Doma Adaptada de la Real Federación Española de Hipica, la Srta. Visi López de DECATHLON Girona en representació així mateix de FRIT RAVICH,  HORNO SAN JUAN i FINCAS OSCAR

De la Srta  Mios Moncayola Directora del Curs 21-22, més els incondicionals tècnics, fisioterapeutes, i psicòlegs, Srta Laura Casanovas, Paula Rodríguez, Susi Ventura, Eugenia Gonzalez , Aritz Martínez i Roger Sánchez. I de les persones que desinteressadament i altruistament aporten el seu gra de sorra per que tot funcioni, Sra. Laura Boya, Sra. Pilar Vigara i el Sr. Ricardo Cabo, sense ells/elles tots els abans esmentats no seria possible arribar als objectius marcats per qui és l’anima, el sentiment i la total dedicació a aquesta tasca el Sr. Raúl Pinteño Jimenez, Propietari i Director de la Hípica  i de l’Associació que porta el seu nom.

JDA 2JDA 2JDA 3