Primer Clinic FCH de Ponis de Doma

Clinic Ponis Doma Open 22 abrilEl passat cap de setmana es va celebrar a l’Open Sports Club, el primer clinic de Doma Clàssica per a ponis, corresponent a les categories “A"-"B"-"C"-i -"D".

Recordem que un poni de la categoria "A" és aquell que mesura un màxim de 1,10cm d’alçada i pot ser muntat per nens de 6 a 11 anys.  Un poni de categoria "B" és aquell que fa més de 1,10cm fins a un màxim de 1,30cm a la creu: La següent categoria és la corresponent als ponis "C" . En esta categoria el poni ha de mesurar més de 1,30cm fins un màxim de 1,40cm. La categoria més alta en un poni és la de ponis "D" en la que un poni ha de mesurar més de 1,40cm  fins un màxim de 1,48cm. Totes aquestes medicions són sense ferradures. En el cas d’estar ferrats, es permet un centímetre de més.

La FCH ha comptat amb dos professionals de la doma clàssica de primera línia a Catalunya i a nivell internacional, per a poder fer el seguiment tècnic dels binomis: Jordi Domingo Coll que s’ha encarregat de fer el seguiment dels ponis C i D, mentre que Linda Swande s’ha encarregat dels ponis A i B.   La Linda Swande ha destacat el nivell, la qualitat i la resistència dels més petits que durant els 45 minuts de la classe han demostrat una gran aptitud.  La entrenadora es mostra molt il·lusionada en poder fer el seguiment d’aquests binomis i veure la seva progressió durant aquest any.  En Jordi Domingo, que s’ha encarregat de la resta de binomis ha destacat la importància de muntar en poni i la gran iniciativa de la FCH d’apostar pels més petits.

Per a continuar amb el seguiment dels binomis, es preveu, que la segona cita es dugui a terme a les instal·lacions del Centre Hípic Vidreres el proper 18 de maig.  Així mateix,  Jordi Domingo i  Linda Swande assistiran també al Campionat de Catalunya de Ponis que es durà a terme els dies 1 i 2 de juny al CET de Torredembarra i al Campionat d’ España de ponis 2019 que tindrà lloc al Cecyl (Segovia).