Vic, capital mundial del raid l’any 2020

Vic 2020La capital d’Osona acollirà, al llarg d’aquest any, diverses activitats relacionades amb el món de l’hípica, i en què destaquen campionats nacionals, europeus i mundials de joves cavalls i genets

“Vic 2020: Endurance City of the Year”  és probablement l’esdeveniment esportiu més important que se celebrarà aquest any a Vic, va afirmar el regidor d’Esports, Titi Roca, durant la presentació d’aquest esdeveniment hípic que convertirà la ciutat en la capital mundial del raid aquest any.

L’esdeveniment engloba tot un seguit de proves i actes relacionats amb el món del raid i del cavall que es duran a terme a la ciutat enguany, començant pel curs internacional de veterinaris de la Federació Eqüestre Internacional (FEI), que tindrà lloc del 16 al 19 de març a l’edifici el Sucre. També dins de l’apartat tècnic se celebraran unes jornades tècniques de raid en el marc del Mercat del Ram.ESRbuCgXYAIBVKX

Tot i així, la programació de ‘Vic 2020: Endurance City of the Year’ es completa amb esdeveniments esportius de primer nivell, com són el 5è Raid de Promoció del Mercat del Ram (4 d’abril), el campionat d’Espanya de joves genets i júnior (del 10 al 12 d’abril), el campionat mundial de cavalls joves (21-27 de setembre) i el campionat europeu de joves genets i júnior (21-27 de setembre). S’espera una afluència d’uns 120 participants entre el campionat europeu i el mundial.

El director tècnic de la Federació Hípica Espanyola, Ignasi Casas, va ressaltar que “no és casualitat que a Vic s’hi celebrin tots aquests esdeveniments, ja que a Osona s’hi troben els millors genets de raid del món, com Jaume Puntí, Àlex Luque i Maria Álvarez.  També va recordar que Vic ja va organitzar l’any 1992 un campionat mundial i que “els èxits del raid osonenc són molt importants sobretot durant la darrera dècada, guanyant més de 25 medalles en diverses categories”. “L’esport del raid s’ha professionalitzat molt en els darrers anys, i s’ha posat molt de moda a la zona del golf pèrsic, a Europa i als Estats Units. Potser no és molt conegut , però sí que té molts practicants arreu del món”, ha afegit. ESRbuCRXYAE2ALY

El campió del món i d’Europa de raid, que va estar a la presentació, Jaume Puntí, va destacar l’alt nivell d’aquest esport que hi ha a Osona i a Catalunya, i que afavorirà “que hi hagi molt bon nivell competitiu en tots els campionats”. A més, la celebració del campionat mundial de cavalls joves servirà també per posar a l’aparador el sector de cria de cavalls, que també és molt potent a la comarca.

El Regidor d’Esports de Vic, Titi Roca va avançar que abans d’acabar l’any està previst presentar un “projecte engrescador” en què Vic “lideri i sumi el potencial de la ciutat i de la comarca en aquesta disciplina esportiva”, per poder fer “un pas endavant en el món del cavall a Vic i a Osona”.