La Federació Catalana d’Hípica convoca el Curs de Jutge Nacional de Doma Clàssica N1 (Desembre 2025 – Gener 2026)
26/11/2025

El Comitè Tècnic de Jutges de la Federació Catalana d’Hípica (CTCJ), en coordinació amb el Comitè Tècnic Nacional de Jutges (CTNJ) de la Real Federación Hípica Española, convoca un Curs de Jutge Nacional de Doma Clàssica N1adreçat a totes aquelles persones que desitgin promocionar-se a la categoria nacional i que compleixin els requisits establerts.

El curs està obert a jutges autonòmics que vulguin homologar-se a la categoria N1, així com als jutges N1 de la Federació Catalana d’Hípica que necessitin realitzar reciclatge. Les inscripcions de participants no federats a la FCH hauran de ser aprovades per les seves federacions autonòmiques corresponents.

La formació està avalada pel CTNJ i comptarà com a ponent amb Juan Carlos Campos, Jutge Internacional FEI Level 3/4* i Tècnic Esportiu d’Equitació.

PDF COMPLET

📅 Inscripcions

  • Període: del 24 de novembre al 10 de desembre (12:00 h)
  • Import: 130 € (50€ pel reciclatge)
  • Places limitades: màxim 20 participants
  • Requisits principals:
    • Llicència 2025 en vigor (autonòmica o nacional)
    • Títol de jutge autonòmic (per a homologació a N1)

Document inscripció

🧩 Estructura i fases del curs

El curs es desenvoluparà en tres fases eliminatòries, que inclouran teoria, examen presencial i jutjament de vídeos:

1️⃣ Fase Teòrica – per correu electrònic

  • Enviament del qüestionari: 16 de desembre
  • Data límit de resposta: 1 de gener
  • Temari: Reglament de Doma Clàssica, Reglament General, Veterinari i Disciplinari
  • Requisit d’aprovació: 90% de respostes correctes

2️⃣ Fase Teòrica Presencial

  • Dates: 16, 17 i 18 de gener de 2026
  • Lloc: Open Sports Club (Barcelona)
  • Continguts: escala d’entrenament, benestar equí, rols d’oficials, valoració de reprises, jutjament per vídeo, terminologia i criteris tècnics
  • Examen: 19 de gener (on-line)
  • Requisit d’aprovació: 80% d’encert

3️⃣ Fase On-line

  • Realitzada en les dues setmanes següents a la Fase 2
  • Jutjament de proves fins a nivell Inter I mitjançant plataforma digital
  • Valoració segons diferències de puntuació, ranking i comentaris tècnics

Els jutges que s’inscriguin per poder fer el reciclatge només hauran d’assistir a la fase presencial.

✅ Acreditació i pràctiques

Els alumnes que superin totes les fases obtindran la qualificació d’APTE, hauran d’homologar la llicència a categoria Nacional i accediran a pràctiques en competició, a completar en un termini màxim de 12 mesos amb informe favorable.

Noticias relacionadas
Ver todas las noticias