
Pol Fernández, Guillem Salvans i Enzo Comas Yebra, Campions Aleví-Infantil 2025Gerard Casas, Alba Rodríguez i Bet Parès, Campions de Cavalls Joves 2025
Catalunya ha estat la gran protagonista del Raid 2025, aconseguint l’Or per equips en cadascuna de les tres categories del Campionat Interautonòmic i proclamant-se també campiona de la classificació combinada, per davant d’Aragó, que va obtenir la Plata, i amb el País Basc i Madrid destacant en diverses categories. A més, en el Campionat d’Espanya Aleví i Infantil de Raid 2025, els catalans van dominar els podis, així com en la Copa d’Espanya de Cavalls Joves 2025.
El passat diumenge 28 de desembre, el Centre Eqüestre Campo Alegre, a Novallas (Saragossa), va acollir els Raids corresponents als Campionats d’Espanya Interautonòmic, Infantil i Aleví, i a la Copa d’Espanya de Cavalls Joves 2025. La competició, amb la participació de 70 binomis procedents d’Andalusia, Aragó, Astúries, Catalunya, Madrid, Navarra i el País Basc, va incloure proves de Promoció 40 km, Promoció 60 km i 0 Estrelles (80 km). Paral·lelament, també es van disputar els Campionats d’Aragó i la final del Cicle AECCA.
En el Campionat Interautonòmic 2025, disputat per equips sobre les tres categories (P40, P60 i 0*), els equips catalans es van imposar en totes elles. Aragó va aconseguir la Plata en el 0*, el cinquè lloc en P60 i el Bronze en P40. En el P60, el País Basc va ser segon, Navarra tercera i Andalusia quarta, mentre que en Promoció 40 Madrid va obtenir la Plata. En la classificació combinada, Catalunya es va proclamar campiona, amb Aragó en segona posició.
Pel que fa al Campionat d’Espanya Aleví i Infantil de Raid 2025, amb un total de 39 binomis participants, les medalles d’Or van ser per als catalans Pol Fernández en 0*, Guillem Salvans en Promoció 60 i Enzo Comas Yebra en Promoció 40. En aquesta darrera categoria, el podi el van completar també binomis catalans, demostrant l’alt nivell del raid base a Catalunya.
En la Copa d’Espanya de Cavalls Joves 2025, amb 36 participants, els campions van ser SW MUSAIMAMA, muntada per Gerard Casas, en el 0*; DONA, muntada per Alba Rodríguez, en Promoció 60; i IMALAYA COST, amb Bet Parès, en Promoció 40.
Finalment, en els Campionats d’Aragó 2025, es van repartir els podis en les mateixes categories, completant un cap de setmana intens de competició i gran nivell esportiu.
Des de la Federació Catalana d’Hípica, felicitem tots els genets, amazones, equips i equips tècnics pels excel·lents resultats obtinguts i per continuar portant el raid català al més alt nivell.
Enhorabona a tots! 🏆🐎