Els genets catalans brillen al Campionat d’Espanya de Ponis 2025 amb diversos ors individuals en doma clàssica
26/6/2025

El Centre Eqüestre de Castella i Lleó ha estat l’escenari, aquest dimecres, de la tercera jornada del Campionat d’Espanya d’Equitació amb Ponis 2025, que es disputa amb gran èxit de participació a les instal·lacions de Segòvia.

La disciplina de doma clàssica ha estat la gran protagonista del dia, amb les finals de diverses categories i una destacada actuació dels representants catalans.

A la categoria de Ponis A, tretze binomis han disputat la tercera prova qualificativa. Kerena Santiago Trujillo, amb Magistral de Janas, s’ha penjat la medalla de bronze amb una mitjana del 78,000%, seguida de prop per la seva germana Alba Santiago Trujillo, amb Airesdeandalucia Sherry, que ha assolit un 77,855%.

En Ponis B, la categoria més nombrosa amb 28 participants, Pía Pot Joan, amb Tommy Shelby, ha aconseguit la medalla d’or amb una extraordinària mitjana del 82,935%. També ha destacat la catalana Carla Martínez Caro, qui amb Henry’s Star de San Tirso ha ocupat el tercer lloc amb un 81,851%.

La categoria de Ponis C, amb vuit binomis, ha vist com Gala Devís Mazo, muntant Bonnie, es proclamava campionaamb un 77,141%, mentre que Claudia Martín Daza, amb Xander Bosluts, ha estat tercera amb un 75,177%.

Finalment, a la categoria de Ponis D, amb 14 participants, el títol de campiona d’Espanya ha estat per a la catalana Ònia Maldonado Baliarda, amb Dinky Toy Van Het Blohemenof, que ha impressionat el jurat amb una mitjana final del 82,636%.

Amb aquests excel·lents resultats, la representació catalana torna a casa amb una collita d’or i diversos podis, demostrant el gran nivell de la doma clàssica al territori.

Notícies relacionades
Veure totes les notícies